Welke trends raken bedrijven het hardst?

trends

In de overgang naar een nieuw tijdperk moeten bedrijven omgaan met aanhoudende trends, opkomende hypes – zoals ChatGPT – en aanhoudende disrupties in de supply chain. Hoe weten supply chain-directeuren waar zij op moeten focussen en wat ze moeten negeren? Tijdens het op 29 augustus gehouden SCM Trend Diner krijgen ze van experts de belangrijkste trends te horen in hun vakgebied en hoe hiermee om te gaan. Visualisaties van complexe problemen spelen hierbij een cruciale rol.

Bedrijven hebben een enorme behoefte om hun supply chain meer resilient, weerbaarder, te maken. Tijdens het SCM Trend Diner krijgen supply chain-directeuren de kans om met elkaar waardevolle ervaringen uit te wisselen. Hierbij worden ze getriggerd door de korte, krachtige trendpitches van verschillende adviesbureaus en softwareleveranciers tussen de gangen van een ‘walking dinner’ door. Aan het einde van het Trend Diner geven de aanwezige directeuren hun persoonlijke stem aan de beste trendpitch. De expert met de meeste stemmen krijgt de wisselbokaal van de ‘SCM Thought Leader’ en volgt hiermee Matthijs Slangen van Flexport op.

Visualisaties te koop

Vast onderdeel van het SCM Trend Diner is de vraag aan de deelnemers wat een blijvende trend is en wat slechts een tijdelijke hype. Zij zullen op basis van hun eigen ervaringen met groene en rode punaises op een prikbord (foto) aangeven of een ontwikkeling in de supply chain een trend of een hype is.

Voor de visualisatie van deze opvallende ontwikkelingen laat Supply Chain Magazine al sinds 2006 illustraties op maat maken door de bekende Nederlandse striptekenaar Erik Kriek. Deze gedetailleerde illustraties over supply chain-thema’s zijn inmiddels wereldwijd bekend  en waardevol. Een reeks van deze originele inkttekeningen plus enkele illustraties door Martijn Lofvers, CEO en Chief Trendwatcher van Supply Chain Media, zullen tijdens het SCM Trend Diner te zien en te koop zijn.

De opbrengst van deze kunstverkoop gaat volledig naar KWF Kankerbestrijding, een goed doel dat velen direct of indirect raakt. Deelnemers krijgen hiermee de kans om eigenaar te worden van unieke supply chain-illustraties en daarbij bij te dragen aan de strijd tegen deze ziekte.

Deelnemen?

Deelname aan het in Vleuten gehouden SCM Trend Diner is gratis voor leden van de SCM Directors Club. Ben je geen lid van de SCM Directors Club maar wil je wel graag aanwezig zijn? Stuur een mail naar: susan.veenes@supplychainmedia.nl.