Samenwerking Uber Freight en BluJay voor optimalisatie transportactiviteiten

Uber Freight gaat samenwerken met BluJay Solutions, leverancier van supply chain-software en -diensten. Streven is om samen bedrijven te helpen een veerkrachtige, wereldwijde supply chain op te bouwen, gebruikmakend van geavanceerde vrachttechnologie.

Mede door de wereldwijde veranderingen en de beweeglijkheid van de vraag in de markt is real-time inzicht in marktprijzen essentieel geworden. Alle betrokken partijen binnen de supply chain moeten op de hoogte zijn van de huidige marktomstandigheden om snel beslissingen te kunnen nemen en zich aan te kunnen passen aan zowel vraag als aanbod. Door de directe integratie van BluJay’s Transportation Management via API (Application Programming Interface), hebben vervoerders nu direct toegang tot de real-time prijs- en aanbestedingsmogelijkheden van Uber Freight.

Integratie Uber Freight met BluJay-platform

Uber Freight integreert direct met het BluJay-platform om offertes, boekingen en de match tussen vervoerders aan te sturen. De integratie stelt bedrijven die gebruik maken van BluJay’s Transportation Management-applicatie in staat gebruik te maken van de prijsinzichten van Uber Freight en diens uitgebreide netwerk van meer dan 50.000 vervoerders. De API-gebaseerde integratie zorgt voor een snelle toegang tot de end-to-end zichtbaarheid van de supply chain. De applicatie is op dit moment al te gebruiken in Noord-Amerika en wordt naar verwachting binnenkort ook in Europa uitgerold.

De eerste klanten die van het partnerschap profiteren zijn levensmiddelenfabrikanten en verpakkingsbedrijven: organisaties die te maken hebben met een sterke groei van hun productie en volume, omdat ze tijdens de huidige pandemie essentiële producten leveren. Juist voor dergelijke organisaties is het momenteel zeer belangrijk dat hun producten op tijd in de schappen terechtkomen: inzicht in de marktplaats van Uber Freight kan daarbij helpen.

Supply chain flexibel en dynamisch inrichten

‘Het is belangrijker dan ooit dat een supply chain flexibel en dynamisch wordt ingericht. Doe je dat niet, dan kun je de voortdurend veranderende markt niet bijhouden’, aldus Laurent Hautefeuille, Head of Business Development bij Uber Freight. ‘Samen met BluJay stellen we daarom onze tech-forward benadering van vracht beschikbaar aan bedrijven die op zoek zijn naar meer inzicht en controle over hun activiteiten.’

Volgens Bryant Smith, Global Product Manager bij BluJay Solutions, krijgen TMS-klanten met de transparante marktplaats van Uber Freight gemakkelijk toegang tot een nieuw niveau van capaciteit met real-time zichtbaarheid. Dat moet hen helpen beter te plannen voor de komende weken en daadwerkelijk rekening te houden met last-minute marktverschuivingen. ‘De oplossing die we samen bieden, is een oplossing voor klanten die worden geconfronteerd met de huidige uitdagingen binnen de supply chain, maar ook op de lange termijn tijdens meer traditionele marktfluctuaties’, aldus Smith.