WE Fashion

Trends

WE Fashion besteedt fulfilment uit aan Zalando

Kleding van WE Fashion die online via Zalando wordt besteld, zal voortaan door het Duitse e-commerceplatform zelf uitgeleverd worden. Daarmee is WE de eerste Nederlandse modeketen waarvoor Zalando de fulfilment op zich neemt. Dat bericht …

zeetransport

Trends

Aangescherpte brandstofregels maken zeetransport flink duurder

Nieuwe, aangescherpte regels voor scheepsbrandstof zullen het zeetransport een stuk duurder maken. De regels hebben tot doel de uitstoot van broeikasgassen terug te dringen. CEO Rolf Habben Jansen van rederij Hapag-Lloyd verwacht dat de gemiddelde …

Leaderboard WW Optilogic 30-09 tm 13-10-2024
City Hub

Trends

Derde stadsmagazijn van City Hub komt in Utrecht

Op bedrijventerrein Lage Weide, gelegen aan de rand van Utrecht langs de A2, verrijst nog dit najaar het derde stadsmagazijn van City Hub. Het gaat om een slim magazijn waar logistiek dienstverleners hun goederen afleveren. …

Trendinterview Involvation: Betrouwbare toevoer slimme meters

Blogs

Het bullwhip-effect getemd

Het bullwhip-effect (of opslingereffect) is niet alleen een van de bekendste supply chain-fenomenen, het is ook een van de meest schadelijke. Door variatie en onzekerheid stroomopwaarts te vergroten, drukt het onze ketenpartners steeds dieper in …

Leaderboard SCM S&OP Flavour Day 09-09 tm 06-10-2024
RFID

Trends, Visibility

Fashion retailers starten gezamenlijk RFID-project

Multibrand retailers als Van Tilburg Mode, Only for Men en Smit Mode zijn samen met hun merkleveranciers een RFID-implementatietraject gestart. Het idee daarbij is dat er aan de achterkant een efficiënt keten-proces gerealiseerd wordt. Door …

Coca-Cola koopt koffieketen Costa

Trends

Coca-Cola koopt koffieketen Costa

Coca-Cola koopt de Britse koffieketen Costa Coffee. Costa wordt overgenomen van hotel-, coffeeshop- en restauranteigenaar Whitbread. Voor de Amerikaanse frisdrankproducent is de overname van de keten een goede aanvulling op het huidige drankenaanbod en verstrekt …

Accell

Trends

Businessgame verbetert supply chain Accell

Hoe zorg je voor een betere onderlinge samenwerking bij het aansturen van de supply chain? Dat was de vraag waarvoor de Nederlandse fietsenproducent Accell Group zich gesteld zag. Een businessgame bracht uitkomst. Met een fietsenmarkt die …

Tony’s Chocolonely

Trends, Visibility

Tony’s verkiest ‘beantracker’ boven blockchain

Tony’s Chocolonely stopt met een blockchain-project. De chocoladefabrikant is tot de conclusie gekomen dat de nieuwe technologie weliswaar veel potentie heeft, maar momenteel nog te weinig toevoegt aan het eigen platform voor traceerbare bonen: Tony’s …

Blijf geïnspireerd!

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrieven van Supply Chain Magazine!