Duurzamer beslissingen nemen

inNOWvate, Sustainability, Trends

Duurzamer beslissingen nemen begint met inzicht

Het creëren van een meer sustainable supply chain begint met meer inzicht in je huidige prestaties. Meten is immers weten, en dat is de basis om te verbeteren. Dat zien ook de vele start-ups die …

visibility

inNOWvate, Trends, Visibility

Ook bij visibility is er geen one-size-fits-all

Minstens zes van de dertien partnerbedrijven die zich aan het inNOWvate Supply Chain Event van Supply Chain Media verbonden, richten zich op supply chain visibility. Tijdens het op 19 mei gehouden event gaven ze een …

supply chain planning

inNOWvate, Planning, Software, Trends

Snelheid is cruciale factor in supply chain planning

Alle disrupties in de supply chain dwingen bedrijven om opnieuw naar hun processen voor Sales & Operations Planning (S&OP) of Integrated Business Planning (IBP) te kijken. In hoeverre zijn die in staat om antwoorden te …

Responsibly

inNOWvate, Trends

Responsibly wint vijfde European Supply Chain Start-up Contest

De Deense start-up Responsibly is de winnaar van de vijfde European Supply Chain Start-up Contest van het inNOWvate Supply Chain Event op 19 mei 2022 in Ede. Deze prestigieuze wedstrijd is een initiatief van Supply …

Leaderboard SCM S&OP Flavour Day 09-09 tm 06-10-2024
Angst in de coalitie

Blogs

Dromen over robotisering

Elk bedrijf doet tegenwoordig wel op de één of andere manier aan e-commerce. De logistieke handling die daarvoor nodig is, wordt e-fulfilment genoemd. Dus ook dat doet bijna elk bedrijf tegenwoordig. Klanten bestellen namelijk steeds …

Lonneke van Schaik, Marley Spoon

Exclusief voor abonnees, Trends

Lonneke van Schaik, Marley Spoon: ‘Supply chain is in onze business cruciaal voor klanttevredenheid’

Maaltijdboxen werden in coronatijd enorm populair. Iedere dag een originele en verse maaltijd op tafel, zonder dat het je tijd kost om recepten te zoeken en boodschappen te doen. En zonder ingrediënten over te houden …

DHL circulaire kledinglijn

Trends, Visibility

DHL participeert in circulaire kledinglijn

DHL en Mykke Hofmann, een sociaal-ecologisch modelabel uit München, presenteren samen een circulaire kledinglijn. De Forever Pieces-collectie bestaat uit kledingstukken die volgens de ontwerpers een leven lang meegaan omdat ze een tijdloos ontwerp hebben. Ook …

Industrie en logistiek strategische agenda

Trends

Industrie en logistiek hebben uiteenlopende strategische agenda

De arbeidsmarkt is het meest besproken onderwerp onder directies in Nederland. In recent onderzoek door adviesbureau Berenschot zegt 45 procent dat de arbeidsmarkt de grootste impact heeft op de bedrijfsstrategie. Binnen de industrie scoort innovatie …

Blijf geïnspireerd!

Schrijf je hier in voor de nieuwsbrieven van Supply Chain Magazine!