Nieuwe transportplatforms met persoonlijke service

Nieuwe transportplatforms met persoonlijke service

De opmars van digitale platforms in de Europese transportsector begon zo’n vijf jaar geleden. Start-ups uit heel Europa en daarbuiten beloofden het boeken van transport net zo gemakkelijk te maken als het boeken van een taxi. Inmiddels positioneren veel transportplatforms zich als digitaal expeditiebedrijf waarin de menselijke factor ondanks alle automatisering en digitalisering voorlopig nog onmisbaar blijkt te zijn. Wat vinden de klanten daarvan? 

Niek Kimman veroverde in de zomer van 2021 Olympisch goud op een BMX-fiets van Meybo. Het frame van deze fiets heeft Meybo zelf ontworpen, maar in China laten maken. We R Asia is het bedrijf dat namens Meybo de productie organiseert en controleert en vervolgens het transport en de invoer verzorgt. ‘Dat doen we voor meerdere Europese bedrijven die geen eigen kantoor hebben in Azië, maar daar wel kwalitatief goede producten willen inkopen. Omdat wij met eigen mensen aanwezig zijn in China, Vietnam en India, kunnen wij die kwaliteit bieden’, stelt Jasper Delisse, CEO van We R Asia.

Delisse heeft het bedrijf vijftien jaar geleden samen met zijn oom opgezet. Toen hij zes jaar geleden de aandelen en de leiding van hem overnam, besloot hij allereerst de bedrijfsvoering te digitaliseren met behulp van drie tools: het ERP-pakket van Afas, het projectmanagementsysteem Podio van Citrix en het transportplatform van Shypple. ‘Ik ben altijd op zoek naar schaalbare, transparante oplossingen. Iedereen binnen ons bedrijf moet vervangbaar zijn en op vakantie kunnen. Daarom ben ik op zoek gegaan naar een digitale expediteur. In 2017 waren we één van de eerste klanten op het platform van Shypple. We doen nu circa 50 containers per jaar’, vertelt Delisse.

Voordat We R Asia met Shypple in zee ging, maakte Delisse gebruik van traditionele expediteurs. Dat leidde tot moeizame communicatie via e-mail en telefoon en een grote afhankelijkheid van de persoon die op dat moment achter de knoppen zat. … … …

Verder lezen?

Cover Supply Chain Magazine 1 - Ferry Bakker - Henkel

Het volledige artikel telt 6 pagina’s en is exclusief te lezen voor leden van Supply Chain Magazine. Heb je al een lidmaatschap? Log dan hier in.
>>
 https://www.supplychainmagazine.nl/magazines/

Nog geen lid en wel nieuwsgierig naar de rest van het artikel? Neem nu een lidmaatschap op Supply Chain Magazine!
>>
https://shop.supplychainmedia.eu/product/digitaal/