Marvin Schuurbiers, AmbaFlex: ‘Ik miste de internationale dynamiek’

Marvin Schuurbiers

Marvin Schuurbiers is aangetreden als Global Service Operations Manager van AmbaFlex. Een mooie nieuwe uitdaging die volgde op een functie als Operations Director bij Epcor. Bij zijn nieuwe werkgever richt hij zich op het verder professionaliseren van de serviceafdeling om wereldwijde groei mogelijk te maken.

Vanwaar de overstap?

‘Ik werd benaderd voor de nieuwe positie. Mijn carrière speelde zich altijd af in de luchtvaart, waarbij ik op internationaal niveau opereerde. In mijn vorige functie werkte ik op een vaste plaats op Schiphol. Daar miste ik de dynamiek en andere uitdagingen waar je mee te maken krijgt bij internationaal werken. Additioneel had ik een goede basis weten neer te zetten om verdere groei bij de organisatie mogelijk te maken. Dat maakte het gemakkelijker om op het aanbod en de uitdaging in te gaan om in een andere industrie werkzaam te zijn, in dit geval die van materiaaltransportsystemen op basis van spiraaltransporteurs.’

Wat houdt de nieuwe functie in?

‘Het verder professionaliseren van de serviceafdeling om wereldwijde groei mogelijk te maken. Mijn verantwoordelijkheid is dus global, waar wij onze services bieden in EMEA (Europa, Midden-Oosten, Afrika), Noord- en Zuid-Amerika, Azië en Pacific.’ 

Waarom bent u de juiste persoon voor deze baan?

‘Mijn expertise ligt bij het stabiliseren en optimaliseren van operationele (bedrijfs)processen en vorm geven aan organisaties ten behoeve van een sterke basis om van daaruit door te groeien. Ook heb ik veel ervaring in het internationaal opzetten van business units en het uitzetten van de strategie daarvoor, met het accent op het lean maken van de bedrijfsprocessen.’ 

Wat staat er de komende tijd op de (supply chain-)agenda?

‘Door de invoering van een CRM-systeem (customer relationship management) is er een nieuwe manier van werken ontstaan. Deze moet verder worden doorontwikkeld in EMEA en Noord- en Zuid-Amerika, waarna dit global verder wordt doorgetrokken. Daarnaast onderzoeken we vooral in Azië hoe we daar de responsetijd en het aantal logistieke bewegingen kunnen verlagen of verbeteren.’

Wat is uw supply chain-visie en wat wordt daarin in de (nabije) toekomst belangrijk?

‘Supply chain moet worden gezien als een loop, waarbij sales de keten start voor productie en service, die de loop weer sluit naar sales. Met de juiste service-feedback kunnen producten beter worden doorontwikkeld om te voldoen aan de klantwens. Dat resulteert in hogere klantwaarde en wederzijdse loyaliteit, maar ook in terugkerende sales.’