Garvis, Responsibly en Seedtrace in finale European Supply Chain Start-up Contest

De supply chain start-ups Garvis, Responsibly en Seedtrace staan in de finale van de European Supply Chain Start-up Contest. Ze wisten zich te kwalificeren op basis van hun bedrijfsstrategie en een korte PowerPoint-presentatie van hun innovatieve oplossing. Die zullen zij ook pitchen op het hoofdpodium van het inNOWvate Supply Chain Event in Ede op 19 mei. De Belgische start-up Garvis heeft een bionische planningsoplossing ontwikkeld met gebruik van artificial intelligence. Responsibly uit Denemarken biedt een digitaal brein voor duurzame inkoop met behulp van internet-crawlers. En de Duitse start-up Seedtrace creëert een kaart van de totstandkoming van producten en de visualisatie van hun supply chains.

Naast deze start-ups zullen ook drie scale-ups hun oplossingen pitchen in de Europese contest. Dit jaar zijn de finalisten van de European Supply Chain Scale-up Contest Carbmee uit Duitsland, Shipnext uit België en Oekraïne en StoreShippers uit Nederland. Carbmee identificeert hotspots van CO2-emissies met artificial intelligence in combinatie met Life Cycle Assessment. Shipnext heeft een intelligent online boekingsplatform met machine learning voor het vinden van beschikbare en betaalbare zeevrachtcapaciteit. StoreShippers biedt dan weer een platform voor duurzame leveringen vanuit winkels naar consumenten thuis. Het publiek van het inNOWvate Supply Chain Event op locatie en online zal via digitale stemmen uit deze drie finalisten de winnaar kiezen.

Publieksstemmen

De keuze voor de winnaar van de start-up contest is voor de helft gebaseerd op de publieksstemmen tijdens het evenement. Daarnaast brengt een onafhankelijke jury zijn stem uit. Dit jaar zijn de juryleden Aike Festini, oprichter van LuckaBox, en Emilia Jevakhoff, CEO van Winddle (beide voormalige winnaars van de start-up contest), Meinderdjan Botman, voormalig Chief Commercial Officer bij logistiek dienstverlener DSV Solutions, Mathias Bosse, oprichter van scm-startups.com en een eigen investeringsfonds in supply chain start-ups, Thijs Gitmans van nbi-investors en Martijn Lofvers, CEO & Chief Trendwatcher bij Supply Chain Media. De jury zal de drie finalisten tijdens de pitches en aparte assessments tijdens inNOWvate op vier criteria beoordelen: het commerciële potentieel, het disruptieve karakter, de gebruikersvriendelijkheid en de helderheid van de propositie.

De winnaar van de European Supply Chain Start-up Contest wint een marketingcampagne ter waarde van €20.000. De winnende scale-up ontvangt een reclamecampagne van €10.000.