Distributiecentrum Picnic dicht om muizenplaag

Picnic

Het distributiecentrum (dc) van online supermarkt Picnic in Zaandam kampt met een muizenplaag. De Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA) heeft het gebouw daarom voorlopig gesloten. Een NVWA-woordvoerder sprak van ‘een nogal onhygiënische situatie’.

Inspecteurs van de NVWA troffen de muizen aan bij een controle. Het distributiecentrum werd daarop direct gesloten. Picnic moet nu hard aan de slag om het dc schoon te maken en weer vrij van muizen te krijgen. Het dc wordt daartoe volledig leeggehaald. Al het voedsel zonder verpakking of met een ‘doordringbare verpakking’, zoals karton, moet worden weggegooid. Een flinke kostenpost voor de super. Eten in glas en in blik mag wel weer terug het dc in.

‘Muizen horen uiteraard niet thuis in een distributiecentrum, dus erg vervelend dat dit is gebeurd’, laat Picnic weten. ‘Het distributiecentrum krijgt een grote schoonmaakbeurt en dan gaan we ervan uit dat het allemaal weer in orde is.’ Verwacht wordt dat het dc enkele dagen dicht zal moeten blijven. Na de schoonmaakbeurt kan het supermarktbedrijf de NVWA om een nieuwe inspectie vragen. Als die goed uitpakt, kan het dc weer in gebruik worden genomen.

Bezorging vanuit ander distributiecentrum

Picnic-klanten in de regio krijgen hun boodschappen nu vanuit een ander distributiecentrum thuisbezorgd. Daardoor kunnen deze in sommige gevallen wat later worden geleverd dan gebruikelijk. Er wordt echter alles aan gedaan klanten zo min mogelijk hinder te laten ondervinden van de grote schoonmaak, belooft de online supermarkt. ‘Zoals het er nu naar uitziet, lijkt het een kwestie van dagen voordat het distributiecentrum weer open kan’, aldus Picnic.