Dille & Kamille kiest Bringly als duurzame bezorgpartner
Dille & Kamille gaat online bestellingen nog dezelfde dag CO2-neutraal bezorgen. De winkelketen is daarvoor een samenwerking aangegaan met Bringly, het duurzame verzendnetwerk voor retailers in Europa. De bestellingen worden vanuit de fysieke winkels van de keten in Nederland, België en Duitsland per fiets of elektrische auto bezorgd.
Dille & Kamille en Bringly zijn inmiddels in 21 steden in Nederland met de bezorgservice gestart. Naar verwachting sluiten de Belgische winkels later dit jaar aan. Eind oktober opende de retailer ook haar eerste winkel in Duitsland, in het Keulse winkelcentrum Opern Passagen. Ook daar zal Bringly op termijn de bezorging voor haar rekening nemen.
‘We hebben gekozen voor een samenwerking met Bringly, omdat het de meest flexibele partij is. Het duurzame karakter van Bringly past ook goed bij een bedrijf als het onze, dat het belangrijk vindt de CO2-uitstoot te verminderen’, aldus omnichannel-strategiemanager Lucien Schut van de retailer.
De CO2-neutrale ‘same day delivery’ vindt plaats vanuit de fysieke winkels van Dille & Kamille. ‘Met de Europese dekking die Bringly levert, hebben we het aantal bezorgingen flink kunnen opschalen’, aldus Schut. ‘Samen met Bringly zal Dille & Kamille haar omnichannel-strategie naar het volgende niveau brengen.’
Schaalbare en flexibele IT-oplossing
‘Dille & Kamille was op zoek naar een duurzame, snelle en betrouwbare bezorgpartner’, aldus directeur Rajiv Laigsingh van Bringly. ‘Daarnaast sloot onze schaalbare en flexibele IT-oplossing naadloos aan bij haar wensen en behoeftes. Samen kunnen we consumenten een premium bezorgervaring bieden’, aldus Laigsingh.