Deliverect haalt $150 miljoen op voor automatisering online maaltijdbestellingen
Deliverect, een Belgische scale-up die het online beheer van maaltijdbezorging vereenvoudigt, heeft in een nieuwe financieringsronde $150 miljoen opgehaald. Via een SaaS-platform zorgt Deliverect voor een naadloze integratie van online bestellingen via diverse bezorgkanalen. Bij Deliverect zijn ruim 20.000 horecavestigingen aangesloten in meer dan veertig landen. De nieuwe kapitaalinjectie brengt het totaal geïnvesteerde bedrag op $240 miljoen.
Het SaaS-platform van Deliverect, opgericht in 2018, automatiseert de online bestellingen van restaurants vanaf één centraal punt, waarbij bezorg-, tafelapp- of afhaalverzoeken van diensten als Uber Eats, Takeaway.com, Deliveroo en Shopify worden aangenomen en rechtstreeks naar de keuken worden overgebracht. Zowel kleine, onafhankelijke restaurants als wereldwijde ketens zoals KFC gebruiken de scale-up om hun maaltijden naar de klant te brengen.
Convenience stores en supermarkten
Deliverect wil de nieuwe investering gebruiken voor productontwikkeling en uitbreiding, waarbij naast restaurants ook convenience stores en supermarkten bediend zullen worden. Via Deliverect zijn inmiddels 100 miljoen bestellingen verwerkt, met een snelgroeiend gemiddelde van 1,5 miljoen per week in 2021. Om klanten nog beter te ondersteunen, lanceert Deliverect bovendien een speciale app store.
‘Door de toenemende digitalisering zien we dat het niet alleen voor restaurants, maar ook voor supermarkten en convenience stores belangrijk is hun online bestellingen te managen om aan de klantverwachting te voldoen’, meldt Zhong Xu, CEO en medeoprichter van Deliverect. ‘Kant-en-klare maaltijdbezorging wint snel aan populariteit, vooral bij millennials en Generation Z-shoppers. Deze financiering zal ons helpen honderdduizenden horecaondernemers te bedienen.’
De Pizzabakkers
Robert-Jan Goes, operationeel verantwoordelijk bij De Pizzabakkers, zette in 2020 een eigen online bestelkanaal op met Deliverect. ‘We creëerden een workflow waarbij online bestellingen automatisch in onze kassa’s terechtkomen. Dit voorkomt fouten en het ticketmanagement in de keukens blijft overzichtelijk. Ook kunnen we onze menu’s zelfstandig en real-time bijwerken op al onze kanalen’, aldus Goes. Het maakt het volgens hem mogelijk om gasten op een eenvoudige manier een kwalitatief goede pizza aan te bieden.