Budbee bezorgt duurzaam toiletpapier aan huis
De duurzame start-ups Budbee en The Good Roll slaan de handen ineen. Het volledig gerecyclede toiletpapier van The Good Roll wordt sinds kort CO2-neutraal aan huis bezorgd door Budbee.
Het Nederlandse bedrijf The Good Roll groeit hard door en wil met de samenwerking een stap zetten in de internationale ambities. Budbee zorgt ervoor dat The Good Roll ook in het logistieke proces volledig vast kan houden aan haar duurzame missie. Op dit moment werken Budbee en The Good Roll al samen in Zweden, Denemarken, Finland en Nederland. België volgt binnenkort.
The Good Roll is een jong, disruptief bedrijf dat 100 procent gerecycled toiletpapier verkoopt. Daarbij heeft het een missie: veilige en schone toiletten voor iedereen. Met 50 procent van de nettowinst bouwt The Good Roll dan ook toiletten in diverse landen in Afrika.
Duurzame bezorging
Belangrijk bij de keuze voor de nieuwe pakketbezorger was voor The Good Roll het duurzame karakter van het Zweedse logtechbedrijf. Met de technologie van Budbee is het mogelijk een bestelling van The Good Roll tot op de minuut nauwkeurig te traceren en is de klant te allen tijde op de hoogte van de bezorging.
Door deze technologie wordt ruim 97 procent van de pakketten van Budbee bij de eerste poging ook daadwerkelijk bezorgd en vindt er bijna geen onnodige uitstoot plaats door retourzendingen. Bovendien wordt door het gebruik van artificial intelligence om de optimale route te berekenen, de CO2-uitstoot zo laag mogelijk gehouden.
In meer dan dertig steden in Nederland bezorgt het bedrijf al fossielvrij. In alle andere gebieden in ons land is Budbee CO2-neutraal door de klimaatcompensatieprojecten waarin het bedrijf investeert. Uiteindelijke doel van Budbee is om eind 2021 volledig fossielvrij te bezorgen in alle landen waar het actief is.
Disruptief model
Melle Schellekens, mede-oprichter van The Good Roll: ‘Wij proberen ons steentje bij te dragen om de wereldwijde bomenkap tegen te gaan en willen zoveel mogelijk mensen toegang geven tot veilige en schone toiletten. Een gewaagd en disruptief model in een onderdeel van de FMCG-markt. We zien dat ze bij Budbee hetzelfde doen in hun industrie. Daarom ben ik extra trots om samen te werken en zo te laten zien hoe je écht duurzaam onderneemt.’
The Good Roll hoopt met de samenwerking met Budbee verder te kunnen groeien in het buitenland. Zo lanceert het bedrijf later dit jaar een campagne in Zweden waarin ook Budbee een rol zal spelen.