Bringly biedt retailers hulp bij opzetten ship-from-store met winkelpersoneel
Bezorgplatform Bringly biedt gedurende de coronacrisis fysieke retailers in Nederland hulp bij het opzetten van een eigen ship-from-store. Daarbij wordt winkelpersoneel ingezet voor lokale bezorgingen tijdens de lockdown.
Bringly ondersteunt zowel grote landelijke als lokale retailers met haar software, alsmede haar kennis van en ervaring met duurzame stadslogistiek om hen een lokale bezorgdienst op te laten zetten met het eigen winkelpersoneel.
Winkelvoorraad verkopen
‘Het was mogelijk om onze eigen koeriers alle bezorgingen te laten verrichten, maar juist tijdens de lockdown kunnen we zo retailers helpen hun personeel aan het werk te houden, de lokale winkelvoorraad te verkopen én pakketjes zelfs dezelfde dag te laten bezorgen. Op deze manier willen we bijdragen aan het herstel van de retailsector’, aldus oprichter Rajiv Laigsingh (foto) van het duurzame bezorgplatform.
Efficiëntie binnen het bezorgproces
Ondersteuning van Bringly is onder andere mogelijk op het gebied van de software, de bezettingsoptimalisatie en de efficiëntie binnen het bezorgproces. Voor retailers die zelf geen bezorgdienst met winkelpersoneel kunnen of willen opzetten, biedt Bringly de mogelijkheid om haar eigen fietskoeriers en elektrische voertuigen in te zetten in meer dan 35 steden.
Landelijk bezorgnetwerk
Bestellingen die vóór 15.00 uur bij Bringly worden aangemeld, worden dezelfde middag opgehaald en ’s avonds tussen 17.00 en 21.00 uur bezorgd. Na de lockdown zal het ingezette winkelpersoneel weer overgaan tot de normale werkzaamheden. Retailers die dan ship-from-store willen blijven aanbieden, worden opgevangen door het landelijke bezorgnetwerk van Bringly.