Ook Ikea Utrecht krijgt nu pick up-kluisjes
Ook Ikea Utrecht maakt vanaf nu gebruik van pick up-kluisjes voor online bestellingen. Klanten van het Zweedse woonwarenhuis kunnen zo op een zelfgekozen moment hun online bestelling ophalen in de parkeergarage. Begin dit jaar werd het ophaalsysteem al geïntroduceerd bij Ikea Amsterdam.
Het toevoegen van de kluisjes maakt deel uit van de omnichannel-strategie van Ikea. Het wil op deze manier de toegankelijkheid van het woonwarenhuis vergroten met bestaande en nieuwe winkelkanalen, zodat klanten kunnen winkelen waar en wanneer ze willen.
Pick up-kluisje maakt het klant nog makkelijker
Klanten van Ikea konden hun online bestelling – geplaatst via de Click & Collect-service – al ophalen op de Bestellen & Ophalen-afdeling bij een vestiging naar keuze. Met de pick up-kluisjes wordt het de klanten van Ikea Utrecht echter nog makkelijker gemaakt. Zij krijgen een code toegestuurd waarmee ze hun bestelling direct uit een van de kluisjes in de parkeergarage van de vestiging kunnen halen.
De kluisjes zijn er in diverse formaten. Zo past er zelfs een Pax-kast in het grootste formaat. Op deze manier kan 80 procent van de bestellingen opgehaald worden wanneer het de klant het beste uitkomt. Alleen complexe, grotere bestellingen, zoals grote zitbanken, moeten nog wel op de Bestellen & Ophalen-afdeling opgehaald worden.
Bestellingen afhalen buiten reguliere openingstijden
‘Dit initiatief is onderdeel van onze bredere strategie om nieuwe Ikea-formats en -locaties te openen, waardoor we toegankelijker worden voor onze klanten’, meldt Eva de la Chambre, Market Manager bij Ikea Utrecht. Ook meldt zij dat Ikea in de toekomst de openingstijden van de pick up-kluisjes wil verruimen, zodat klanten ook buiten de reguliere openingstijden van de vestiging hun bestelling kunnen afhalen.