Flink wil kritiek op flitsbezorging keren met ‘hub van de toekomst’
Flitsbezorger Flink gaat haar ‘dark stores’ aantrekkelijker maken voor de buurt en verandert deze in ‘BuurtHubs’. De locatie in Alkmaar kreeg als eerste een volledige restyling. Na alle kritiek op het fenomeen flitsbezorging hoopt Flink zo de toon te zetten voor hoe hubs er in de toekomst uit kunnen gaan zien.
De BuurtHub in Alkmaar is voorzien van een nieuwe bestel- en betaalzuil waar klanten ook ter plekke hun boodschappen kunnen doen. Na het plaatsen van de bestelling zorgt het Flink-team voor het picken en inpakken van de producten. Binnen enkele minuten worden die meegeven en staat de klant weer buiten. Bezoekers van de hub ontvangen een vaste korting van 10 procent op hun boodschappen, omdat zo bezorgkosten worden bespaard.
Behalve voor boodschappen kunnen bewoners, ondernemers en andere bezoekers ook in de BuurtHub terecht voor extra services. Bijvoorbeeld voor het oppompen en plakken van een fietsband of voor het ophalen en wegbrengen van postpakketjes. Ook is er een defibrillator geïnstalleerd. Met de aanpassingen wil Flink inspelen op de behoeften van de omgeving. ‘We zijn volop in contact met de omgeving van onze locaties. We hebben nu per locatie gekeken hoe we een nog beter onderdeel van de buurt kunnen zijn’, verklaart Robin Kiesler, managing director van Flink Nederland.
Aantrekkelijk alternatief
De van oorsprong Duitse flitsbezorger Flink is op dit moment actief in meer dan veertig Nederlandse gemeenten. Klanten kunnen, behalve in de locaties in gemengde buurten, hun dagelijkse boodschappen bestellen via de app en de website. Door het ruime assortiment van meer dan 2500 producten is bestellen via Flink voor steeds meer Nederlanders een aantrekkelijk alternatief voor boodschappen doen via de traditionele supermarkt. Volgens Flink bestellen klanten ook steeds meer producten; het gemiddelde bestelbedrag ligt inmiddels ruim boven de 30 euro.