Swinkels Family Brewers kiest voor de duurzame bezorging van Budbee

Swinkels Family Brewers

Royal Swinkels Family Brewers gaat een samenwerkingsverband aan met pakketbezorger Budbee. Het is het resultaat van een succesvolle pilot, waarbij diverse biermerken van de multi-brand shop Daretodrinkdifferent.nl direct aan de consument werden verkocht. Stapsgewijs worden daar nu ook de andere webshops van Swinkels in Nederland aan toegevoegd.

Swinkels Family Brewers laat weten in Budbee een partner te hebben gevonden die instaat voor een duurzame en klantvriendelijke levering. De heldere informatievoorziening over de levering en de goede customer experience door de van oorsprong Zweedse pakketbezorger zijn doorslaggevend geweest om de samenwerking aan te gaan. In de toekomst willen Swinkels en Budbee ook samen internationaal uitbreiden.

7,7 miljoen hectoliter bier

De familie Swinkels leidt al zeven generaties lang een groep van ondernemingen die beschikt over brouwerijlocaties in Nederland, België en Ethiopië. Ook worden verschillende biermerken van het bedrijf lokaal geproduceerd door partnerbrouwerijen, in bijvoorbeeld Servië, Georgië en Kazachstan. Gezamenlijk waren deze brouwerijen in 2022 goed voor de productie van 7,7 miljoen hectoliter bier en 0,7 miljoen hectoliter frisdrank.

Duurzaamheid staat bij Swinkels Family Brewers hoog in het vaandel. Zo worden alle bieren geleverd in 100 procent recyclebare verpakkingen met het FSC-logo. Daarnaast wordt er steevast naar gestreefd alle dozen zo vol mogelijk te leveren. Dat drukt niet alleen de verzendkosten voor de klanten, maar helpt bovendien om zo duurzaam mogelijk te verzenden.

Transparante last mile delivery-speler

Doorslaggevend bij de keuze voor een nieuwe fulfilment-partner was voor Swinkels Family Brewers dan ook het duurzame karakter van het logtech-bedrijf Budbee. Zo kondigde Budbee begin dit jaar nog een emissiereductie van maar liefst 50 procent aan en is het bedrijf de eerste last mile delivery-speler die zich volledig transparant opstelt: het brandstofgebruik van de hele keten is terug te vinden op de website.

Head of Digital Sales John Mouthaan meldt dat Swinkels Family Brewers de business in het e-commerce-kanaal wil versterken. ‘Voor ons zit de toegevoegde waarde van Budbee in de klantervaring en de duurzame levering. Consumenten die online bestellen worden zeer goed geïnformeerd over de reis van het pakketje door middel van een klantvriendelijke Budbee-portal en push- en sms-notificaties. Dit zorgt voor een betere klantwaardering, minder vragen van consumenten waar hun pakketje is gebleven en daardoor minder logistieke bewegingen.’

Klimaatneutrale bezorging

Jørgen Höppener, General Manager Nederland bij Budbee: ‘Het is mooi om te zien dat de kernwaarden van een gevestigde naam als Swinkels Family Brewers zo naadloos aansluiten bij Budbee. Samen willen we de beste klantervaring bieden én bijdragen aan klimaatverbetering door te investeren in groene logistieke oplossingen. Steeds meer retailers zien in dat een sterke focus op een klimaatneutrale bezorging, zowel met Budbee’s huis-aan-huisbezorging als onze populaire Budbee Box-pakketkluizen, de toekomst is.’