Dyson kiest platform Bringly voor duurzame bezorgingen

Dyson

Dyson schakelt het duurzame verzendplatform Bringly in voor een CO2-neutrale ‘last-mile’. Bringly verwerkt de bestellingen van de elektronicaketen en bezorgt ze daarna per fiets of elektrische auto.

De samenwerking met Bringly past bij Dysons wereldwijde ambities binnen diens direct-to-consumer retail. Hierbij zijn er geen tussenhandelaren waar de klant of verkoper mee te maken krijgt tijdens de verkoop. Zo opende Dyson in oktober vorig jaar zijn eerste Dyson Demo Store aan het Koningsplein in Amsterdam.

‘We zijn verheugd om samen te werken met Dyson, een bedrijf dat onze waarden van duurzaamheid en innovatie deelt’, aldus Rajiv Laigsingh, CEO van Bringly. ‘We zijn toegewijd aan het verminderen van de ecologische voetafdruk van online én offline shoppers en het bieden van duurzame logistieke oplossingen aan onze klanten. Deze samenwerking met Dyson stelt ons in staat om precies dat te doen.’

Snelle en duurzame bezorging

Bringly biedt retailers, webshops en vervoerders in Europa een schaalbare totaaloplossing voor duurzame bezorging op zowel lokaal, regionaal als nationaal niveau. Door op pakketniveau de beschikbare (bezorg)capaciteit van koeriers te optimaliseren, worden pakketten snel en duurzaam bezorgd vanuit winkels, hubs en/of centrale distributiecentra. Ook zorgt het platform voor een eerlijke betaling van haar koeriers.