E-fulfilment start-up Huboo groeit door unieke aanpak met micro-warehouses
De e-fulfilmentindustrie in Nederland groeit hard. Start-up Huboo, sinds vorig jaar gevestigd in Veldhoven en onderdeel van het moederbedrijf in Bristol, speelt hierop in en merkt dat de unieke manier waarop het bedrijf webshops helpt met het verwerken, opslaan en verzenden van bestellingen, aanslaat in de Nederlandse markt. ‘We hebben onze vestiging hier opgedeeld in micro-warehouses. Dit zijn specifieke magazijngedeeltes per klant die worden beheerd door een vast team van medewerkers. Zij fungeren als een verlengstuk van de bedrijven waarvoor we orders afhandelen’, verklaart Roeland van Duifhuizen, Sales Manager bij Huboo.
Huboo is al sinds 2018 succesvol in het Verenigd Koninkrijk. Inmiddels blijkt ook de Nederlandse markt Huboo’s manier van werken op prijs te stellen. Klanten waarderen het dat het bedrijf werkt met specifieke teams per klant, waardoor zowel leveranciers als hun uiteindelijke klanten persoonlijk geholpen worden. Zo levert Huboo inmiddels aan tal van klanten die geen eigen magazijnen of operationeel personeel hebben, betrouwbare, betaalbare en gepersonaliseerde fulfilment.
E-fulfilment start-up Huboo groeit door unieke aanpak met Micro-warehouses
‘Wij maken gebruik van duurzame en mensgerichte methoden om een breed scala aan online retailers te ondersteunen, waaronder grootschalige, middelgrote en kleine bedrijven die onder meer elektronica, cosmetica en voeding leveren’, aldus Van Duifhuizen. De micro-warehouses in de Nederlandse vestiging maken daarbij het verschil. Deze magazijngedeeltes worden beheerd door een vast team van medewerkers. Zij hebben een nauwe band met de klanten en kennen hun producten goed, waardoor het aantal foutmeldingen beperkt blijft. ‘Ook kunnen ze om dezelfde reden vragen van (eind)klanten snel beantwoorden, waardoor we optimale klantervaringen creëren’, aldus Van Duifhuizen.
Omzetcijfers
Dat de aanpak van Huboo in het ruim 32.000 m2 tellende fulfilmentcentrum in Veldhoven aanslaat, blijkt onder andere uit de omzetcijfers. Die zijn de afgelopen vijf maanden verviervoudigd. Er werken inmiddels in totaal 630 teamleden in de diverse vestigingen, waaronder ook in Bristol, Madrid en Leipzig. De maandelijkse terugkerende omzet (MRR) van het bedrijf is £1.7 miljoen. Dat niet alleen cijfers belangrijk zijn, maar ook de manier waarop werknemers hun werk ervaren, blijkt uit het feit dat het bedrijf onderdeel uitmaakt van de top-21 Best Places to Work in Europa.
Data-inzichten
Huboo werkt met op maat gemaakte technologie en data-inzichten om bedrijven een complete oplossing te bieden. Deze software integreert met de meest populaire verkoopkanalen en platforms zoals Amazon, eBay en Shopify. De technologie stelt Huboo in staat om online orders te ontvangen en te verwerken namens elke e-commercebedrijf, in real-time. Terwijl orders worden verwerkt, update Huboo’s software automatisch alle verkoopkanalen met de actuele voorraadniveaus. Klanten kunnen Huboo in hun bestaande e-commerce-omgeving inpluggen óf hun volledige e-commerce-operatie opbouwen met behulp van Huboo’s software-dashboard.