MediaMarkt gaat voor duurzame bezorging op dezelfde dag

MediaMarkt

Elektronicaketen MediaMarkt gaat haar online bestellingen CO2-neutraal en op dezelfde dag leveren via het platform van Bringly. De bestellingen worden per fiets of met elektrische auto’s bezorgd vanuit de winkels en verschillende hubs van MediaMarkt.

De samenwerking met Bringly past bij het streven van MediaMarkt het eigen proces te verduurzamen. Ook sluit het aan bij de omnichannel-propositie van het concern, waarbij zowel de online als offline klantervaring verder wordt geoptimaliseerd. De bezorgservice startte in Nederland (49 winkels). Naar verwachting volgt België (24 winkels) later dit jaar.

‘Duurzaamheid speelt een belangrijke rol in onze strategie. De samenwerking met Bringly helpt ons dit in de Benelux te realiseren’, zegt Pieter Odijk, Supply Chain Director van MediaMarkt Benelux. Het verminderen van de CO2-uitstoot in de ‘last mile’ is daarbij volgens hem een belangrijke stap. ‘Met deze samenwerking kunnen we onze online en offline kanalen nog beter integreren. Ook verduurzamen we de bezorging en verminderen het verkeer in en om steden’, aldus Odijk.

Platform

Het platform van Bringly biedt retailers en webshops in Europa een totaaloplossing voor same-day delivery die ook nog eens duurzaam is. Door op stedelijk niveau de beschikbare (bezorg)capaciteit van koeriers te optimaliseren, worden pakketten snel en duurzaam bezorgd vanuit winkels, dark stores en centrale distributiecentra. De schaalbare technologie van Bringly maakt het volgens directeur Rajiv Laigsingh mogelijk naadloos in te spelen op de wensen en behoeften van MediaMarkt en haar klanten.