Trendvisie Argon & Co: De business is altijd het uitgangspunt
In de huidige dynamische markt is het voor bedrijven zaak om waar nodig vlug verbeteringen door te voeren om op de snel veranderende markt in te spelen. Maar niet alle organisaties zijn daar even goed op ingericht. Vooral de manier waarop technologie wordt ingezet vraagt aandacht: het blijft een hulpmiddel, dat moet worden gebruikt om strategische en operationele businessdoelstellingen te realiseren.
Bedrijven hebben op dit moment te maken met diverse uitdagingen. ‘We zien dat veel organisaties worstelen met hun supply chain’, zegt Aart Willem de Wolf, partner bij global management consultancy Argon & Co. ‘Daarbij hebben zij vaak te maken met prijsverhogingen door duurdere grondstoffen en supply-problemen. Dat leidt ertoe dat bedrijven zich steeds bezig moeten houden met het blussen van brandjes om service te blijven leveren aan hun klanten en hun P&L te managen. En nog afgezien van het ziekteverzuim door Covid is het überhaupt lastig om aan het juiste personeel te komen.’
Dit staat volgens hem bij veel bedrijven momenteel het efficiënt uitvoeren van een verbeteragenda in de weg. ‘Vooral bedrijven die hun zaakjes al voor de pandemie niet goed op orde hadden, ondervinden dit nu. Zij moeten hun energie aan andere zaken besteden, en komen niet aan die verbeteragenda toe. Zodra het tegenzit, komen de onderhuidse zwakheden aan het licht. Hierdoor raken deze bedrijven, als consequentie, verder achterop in het competitieveld.’
Download het trendinterview
Vul hieronder je gegevens in en ontvang direct het hele interview in je mailbox.