Picnic zoekt alternatieve locaties na brand in Roosendaalse hub
Verschillende ondernemers in Roosendaal bieden Picnic onderdak aan na de brand die op 28 december de hub in Roosendaal in de as legde. Het gaat echter nog wel even duren voor klanten van de online supermarkt weer boodschappen kunnen bestellen.
De hub op industrieterrein Borchwerff ging door de brand volledig verloren. Tal van bestellingen van klanten moesten daardoor geannuleerd worden. Diverse ondernemers in Roosendaal boden Picnic inmiddels vervangende ruimte aan. ‘Ze zijn gewoon spontaan naar ons toegekomen, maar zoiets regel je niet in een dag. Er moeten contracten worden opgesteld’, meldt woordvoerder Romke Spierdijk aan BN/De Stem.
De locatie in Roosendaal was een overslagpunt. ‘De boodschappen worden in het centrale distributiecentrum in Breda verzameld en vervolgens met de vrachtwagen naar de hub vervoerd. Van daaruit gaan elektrische wagentjes op pad om alle boodschappen te bezorgen in de regio’, schetst Spierdijk de situatie. Een vervangende locatie moet daarom ook in Roosendaal gesitueerd zijn, omdat de elektrische wagentjes maar een beperkte actieradius hebben.
Bestellingen gecanceld
Picnic heeft alle bestellingen in eerste instantie voor zeven dagen gecanceld. De Picnic-woordvoerder verwacht echter niet de werkzaamheden in West-Brabant binnenkort weer te kunnen hervatten. ‘Dat gaat echt nog wel een paar weken duren’, aldus Spierdijk. De omzetderving komt boven op de schade van de brand; die wordt geschat op ruim een miljoen euro. Behalve Picnic waren ook andere bedrijven in het complex gehuisvest. De totale schade loopt dan ook in de miljoenen.
Bron: BN/De Stem