Click & collect-service van Budbee bij H&M
H&M introduceert een eigen click & collect-service in Nederland. Het Zweedse modeconcern is daarvoor een samenwerking aangegaan met het eveneens uit Zweden afkomstige technologiebedrijf Budbee. Speciaal voor H&M ontwierp Budbee een nieuw systeem voor click & collect. De dienst wordt straks behalve in Nederland ook aangeboden in Zweden, Denemarken en Finland.
Vanaf eind november is in dertien H&M-filialen in Nederland een Budbee Box te vinden. Via die box kunnen pakketten op elk moment, op één centrale plek en zonder tussenkomst van personeel worden opgehaald en teruggebracht. Voor H&M – dat steeds meer pakketjes bezorgt – helpen de pakketkluisjes bij het uitbreiden van de bezorgmogelijkheden, vergroten ze het gemak voor de consument en pakken ze problemen als verkeersopstoppingen en milieuvervuiling aan.
H&M werkte al langer samen met Budbee voor de pakketbezorging aan huis. Daar komt nu de click & collect-service dus bij. Een Budbee Box biedt plaats aan in totaal zestig pakketten, zodat een koerier maar naar één adres hoeft in plaats van zestig. Nederland telt momenteel al zo’n 500 Budbee Box-locaties en daar komen iedere week ook zo’n vijftig nieuwe locaties bij. Naast H&M maken in Nederland ook vestigingen van Ekoplaza en Marqt bijvoorbeeld al gebruik van de Budbee Box.
Fossielvrije leveringen
Dankzij de op maat gemaakte algoritmen en zelflerende systemen kan Budbee pakketten efficiënt bezorgen, met 98 procent succes bij de eerste poging. De Budbee Box-leveringen zijn 100 procent fossielvrij. In Zweden, Denemarken en Finland is het concept sinds de lancering in 2020 door webshops en logistieke partners enorm positief ontvangen. Consumenten beoordelen de service met een gemiddelde van 4,7 uit 5. Inmiddels zijn al meer dan 2000 pakketkluizen in Europa geïnstalleerd.