Supply Chain Magazine maart 2020 | Digital S&OP
Op vrijdag 20 maart 2020 verschijnt de maart-editie van Supply Chain Magazine met het thema Digital S&OP!
De meeste bedrijven in de supply chain hebben een maandelijks besluitvormingsproces van Sales & Operations Planning (S&OP) of de financiële variant Integrated Business Planning (IBP). Als het goed is, kijken bedrijven met S&OP en IBP achttien maanden vooruit, bepalen wat het verwachte gat wordt ten opzichte van het financiële budget en wat ze moeten doen om dit gat te dichten.
Hoe verlopen de S&OP-meetings in de huidige coronacrisis?
Het doorlichten van de complete supply chains vanwege het coronavirus moet op drie niveaus plaatsvinden. Op strategisch niveau bekijkt een bedrijf de risico’s van cruciale leveranciers van toeleveranciers en de financiële kwetsbaarheid van de afzetkanalen. Met het S&OP-proces op het tactische niveau kijkt het bedrijf naar de demand en supply planning: wat is de vraagvoorspelling en wat kan er worden geproduceerd? Op operationeel niveau draait het om het hebben van inzicht wat betreft grondstoffen en onderdelen stroomopwaarts, de uitvoering in fabrieken en warehouses en de levering van producten. Supply Chain Media heeft deze analyse samen met bedrijven als Henkel en Unilever uitgewerkt in een self-assessment van de End-to-End Supply Chain Visibility.
In dit nummer verder onder meer:
- Coverinterview met Rogier van Hasselt, Supply Chain Director EMEA bij Tate & Lyle
- Nieuwe technologieën geven S&OP nieuwe impulsen: Onderweg naar een zelfsturende supply chain
- Plus Retail: In de plus door uitgekiende leveranciersanalyse
- Checklist: Motoronderhoud voor maakindustrie
- De schijf van vijf van supply chain management: Effectieve bestrijding van complexiteit.
Neem een (digitaal) abonnement om deze editie niet te missen!