Bert Bakkeren: ‘Eindelijk volledig verantwoordelijk’
Bert Bakkeren is de nieuwe algemeen directeur van Inofec, gespecialiseerd in onder meer kantoorinrichting. De vroegere directeur operations van Elho streeft in zijn nieuwe functie naar een groei van meer dan 10 procent, meer talentmanagement dan performance management én een grotere naamsbekendheid van Inofec.
Vanwaar de overstap?
‘Mijn ambitie is om, na een lange tijd verantwoordelijk te zijn geweest voor supply chain en operations, ook de verantwoordelijkheid te dragen voor commercie, zijnde marketing en verkoop en de totale profit & loss (P&L). Plus volledige zeggenschap te hebben over het te volgen beleid. Deze stap kon ik niet maken bij Elho. Via mijn netwerk kwam deze kans voorbij. Algemeen directeur bij een mooi mkb-bedrijf, Inofec, een familiebedrijf in de professionele inrichting van kantoren, scholen en andere gebouwen. In mijn eigen woonplaats Roosendaal. Wat wens je nog meer!’
Wat houdt je nieuwe functie in?
‘Ik ben volledig verantwoordelijk voor de P&L van Inofec en moet verantwoording afleggen aan de bovenliggende holding. Als bedrijf streven we naar een continue groei en het realiseren van een duurzame winst om zo onze positie in Nederland te versterken en/of te vergroten.’
Wat staat er op de agenda van Bert Bakkeren?
‘Het optimaliseren van het assortiment om onderscheidend te zijn in onze geboden oplossingen in de verschillende verkoopkanalen – webshop, business-to-business, business-to-consumer of human-to-human – en het optimaliseren van de implementatie- en leveringssnelheid. Andere aandachtspunten zijn het opstarten van innovatie, de juiste aandacht voor duurzaamheid in onze diensten en interne bedrijfsvoering en het aanboren van nieuwe markten met bijpassende producten en diensten. Daar bovenop willen onze eigen supply chain verbeteren van leverancier tot en met gebruiker, onze webshop verder uitbreiden en ons onderscheiden in werkplekinrichting. Ik wil de organisatie stabiliseren; van een iteratief naar een autonoom, resultaat-, klantgericht en gemotiveerd team dat haar talenten maximaal inzet.’
Wat zijn de uitdagingen?
‘Naast de twee grote spelers in Nederland zijn onze concullega’s veelal regionale spelers. We zullen door ons goed gekozen assortiment, de prijsstelling, service en goede aanpak onderscheidend zijn. Goed zijn in webshop en werkplekinrichting.’
Wat is je persoonlijke ambitie in de nieuwe rol?
‘Het is mijn ambitie om onze commerciële strategie weg te zetten en om te zetten in zichtbare, voelbare en meetbare resultaten. Ik ben tevreden als ik na één jaar een stap dichter bij de stip op de horizon ben. Dit betekent een groei van meer dan 10 procent, meer talentmanagement dan performance management en een grotere naamsbekendheid van Inofec.’